Computational Linguistics, Sharif University of Technology

زبان‌شناسی رایانشی دانشگاه صنعتی شریف

Computational Linguistics, Sharif University of Technology

زبان‌شناسی رایانشی دانشگاه صنعتی شریف

معرفی رشته زبانشناسی رایانشی

معرفی گروه زبان شناسی رایانشی مرکز زبان ها و زبان شناسی دانشگاه صنعتی شریف

نظرات 10 + ارسال نظر
میهمان دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:11

میشه بگید برای کسی که وارد این رشته میشه. سطح ریاضی اش باید در چه حدی باشه؟! خیلی با ریاضی سرو کار دارید ؟ من رشته ام فنی بوده و دوران کارشناسی فقط ریاضی ۱ رو به ما ارائه دادن !! آیا می تونم خودم ریاضی رو در عرض ۱ الی ۲ ماه بخونم و خودمو به سطح بقیه برسونم ؟

پریا دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 14:47

سلام دوست عزیز
نه نیازی نداره که خیلی ریاضی بدونید. در حد همون جبر و احتمال و آمار بدونید کافیه.امتحان ورودیش هم که این 2 سال برگزار شده ریاضی و برنامه نویسی جزو مواد امتحانی نبوده ولی قراره در آینده اضافه بشه.در مورد کنکور امسال اطلاعی ندارم

الهام سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:19

سلام. ممنون از اینکه این سایت رو راه انداختید. میشه بگید چطور میشه سرفصل دروس زبانشناسی رایانشی رو همراه با توضیحی در مورد دروس داشته باشم ؟!!؟ شما این سرفصل ها رو دارید؟ میشه کمکم کنید؟! می خوام شناخت کاملی از این رشته پیدا کنم. ممنون

میهمان سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:31

پریا جان گفتم که من فقط ریاضی ۱ خوندم. ریاضی ۱ هم میشه تا اتحادها جبر و آمار و احتمال هم بلد نیستم. حالا به نظرت می تونم خودمو در عرض ۱ الی ۲ ماه به بقیه بچه ها برسونم؟!

پریا جمعه 18 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 18:36

سلام دوستان عزیز
عذر میخوام بخاطر تاخیر
@میهمان
آهاااااااا! اون ریاضی یکو میگی!!!:دی نه عزیزم ریاضیاتش چندان پیچیده نیست اگه هوش ریاضیت خوب باشه از پسش بر میای

@الهام
سلام الهام عزیز.ممنون از لطفت.این لینک رو حتما نیگا کن.در مورد این رشته و دروس ارائه شده توضیح داده
http://language.sharif.edu/CL.html


الهام چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:50

پریا جان ازت ممنونم
راستش وقتی چند روز گذشت و جواب ندادی فکر کردم زیاد به اینترنت سر نمی زنی و تو شریف گویا خیلی بهتون سخت می گیرن که مجبورین بشینین سر درس و مشقتون

پریا چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 16:22

خواهش میکنم عزیزم.
من در بدترین حالتشم به بلاگ سر میزنم.منتها یه چند روزی به نت دسترسی نداشتم به اون خاطر دیر شد

فروف دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 15:47

سلام خوبید. من رشتم مترجمیه و به این رشته علاقه دارم. می خوام بدونم چقدر برنامه نویسی و از این مسائل داره؟ آیا می شه من که رشته م انسانی از پسش بر بیام ؟؟؟؟؟؟ ممنون

با سلام
دروسی مثل برنامه‎نویسی و ریاضیات بصورت پیش‎نیاز ترم اول ارائه میشه. محتوای رشته طوریه که در تمام طول تحصیل شما باید حداقل به یک زبان برنامه‎نویسی مسلط باشید تا بتونید پروژه‎هاتون رو انجام بدید. اگر هوش ریاضیاتی و محاسباتی خوبی داشته باشید با تلاش زیاد میتونید از پس پروژه‎هاتون بربیاید ولی اگه در دروسی مثل ریاضی مشکل داشتید پیشنهاد میکنم این رشته رو انتخاب نکنید. چون با مشکل روبرو خواهید شد.
موفق باشید

foroogh دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:38

با سلام و سپاس از وبلاگ خوب شما.
در ارتباط با رشته ی شما چند تا سوال داشتم،
بازار کار این رشته چجوریه؟ آیا هم کلاسیهای شما در ارتباط با رشته شون کاری می کنن ؟ آیا برنامه نویسی رو می شه بیرون هم یاد گرفت؟ و آیا کسی از این رشته اپلای کرده برای خارج بین همکلاسی های شما؟ ممنون می شم اگه پاسخ بدید :)

با سلام
فارغ التحصیلان این رشته میتونند در انواع شرکتهای کامپیوتری که در زمینۀ تکنولوژیهای زبانی و هوش مصنوعی کار میکنند فعالیت داشته باشند.
بله میتونید ولی درس برنامه‎نویسی ترم اول بصورت پیش‌نیاز ارائه میشه.
بله. چون دکترای این رشته در ایران وجود نداره افرادی که علاقه‎مند به ادامه تحصیل هستند برای کشورهای گوناگون اقدام میکنند.

مسعود سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 00:42

سلام خسته نباشین
میخواستم بدونم با رتبه ۱۰۵ رایانشی میتونم قبول شم؟
و اینکه ریاضی و برنامه نویسی در چه حدیه؟ میتونم خودمو برسونم لیسانسم ادبیات زبانه

سلام
پاسختون رو از طریق ایمیل دادم
دروس ریاضیات و برنامه‎نویسی ترم 1 بصورت پیش‎نیاز ارائه میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد