Computational Linguistics, Sharif University of Technology

زبان‌شناسی رایانشی دانشگاه صنعتی شریف

Computational Linguistics, Sharif University of Technology

زبان‌شناسی رایانشی دانشگاه صنعتی شریف

nltk

سلام بچه ها


همون طور که می دونید ما  برای پردازش متن نیاز به  نرم افزار  nltk   داریم. من در این پست قصد دارم طریقه ی نصب آن را توضیح بدم.

اولین نکته این است که شما برای کار با این نرم افزار باید از   python-2.6 استفاده کنید. برای این کار لازم است که نرم افزار nltk-2.0b9 و همین طور PyYAML-3.09  رو دانلود و نصب کنید که من لینکش رو براتون قرار میدم.

http://www.nltk.org/download


بعد از نصب این دو وارد محیط python-2.6 شوید و nltk  ضمیمه کنید ، با این دستور:import nltk


و سپس دستور: ()nltk.download


سپس پنجره ای  ظاهر می شود که شما باید گزینه ی book را انتخاب کرده و بعد روی گزینه download کلیک کنید.


لازم به ذکر است که  شما باید اینترنت با سرعت بالا داشته باشید و از  فیلتر شکن قوی استفاده کنید.مرحله ی آخر خیلی  زمان بر است ، صبر و حوصله رو فراموش نکنید.

من از روش بالا استفاده کردم، اما همون طور که گفتم زمان بر است، شما می تونید فقط پکیج های مورد نظرتون در گوگل جستجو و  دانلود کنید.



نظرات 8 + ارسال نظر
پریا دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 00:28

سخته ولی ممکنه!!
دستت درد نکنه فاطمه جان. خیلی مفید بود.
من اصلا از ورژن 2.7 پایتون خوشم نمیاد!ولی انگار چاره ای نیس!!

بصیرا دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 15:43

چی؟ فیلترشکن؟
واقعاً بعیده، این چیزا چیه شما استفاده می کنید؟ دولت سایت ها رو بسته تا جلوی عوامل فساد گرفته شه اونوقت میگی فیلتر شکن

فاطمه دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 20:41

نه پریا جان،python 2.6 رو باید استفاده کرد نه 2.7. با 2.7 کار نمی کنه، حتما در نظر بگیر این رو.

همون دیگه من با نصب کردن 2.7 و استفادش مشکل دارم

فاطمه دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 21:25

پریا 2.6 رو باید نصب کرد نه 2.7.

پریا دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 23:19

خوردشو کار ندارم ورژن 2 رو کلا میگم:دی

[ بدون نام ] شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 22:24

و ما انتم تعلمون ما ان. ال. تی. کی؟ ان ال تی کی برای پایتون سه هم خواهد امد تا وسط امسال

Mr. MiM چهارشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 22:13

خوشحالم که با این وبلاگ آشنا شدم. برای همگی آرزوی موفقیت میکنم

من به این رشته علاقه مندم - اگه کمکی از دست من بر میاد برام ایمیل بفرستید...

سلام دوست عزیز
خیلی ممنون بابت کامنتتون. حتما در اسرع وقت به ایمیلتون پاسخ میدم.

مهناز یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:56

سلام وقتتون بخیر
براتون یک پیغام گذاشتم
لطف کنید پاسخ بدید
ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد