Computational Linguistics, Sharif University of Technology

زبان‌شناسی رایانشی دانشگاه صنعتی شریف

Computational Linguistics, Sharif University of Technology

زبان‌شناسی رایانشی دانشگاه صنعتی شریف

برنامه "Eliza"

سلام دوستان

قصد دارم از این به بعد به معرفی نرم افزارها و محصولاتی که به نوعی با پردازش زبان و متن در ارتباط هستند بپردازم.

در این قسمت می خوام برنامه جالب "Eliza" رو معرفی کنم که در واقع یک روانشناس کامپیوتریه!شما مشکلتون رو از طریق تایپ کردن متن باهاش در میان می زارید و اون شما رو راهنمایی می کنه! در واقع کار این برنامه بر اساس تشخیص کلیدواژه ها (keywords) و جایگزینی رشته های حرفیه.

از Eliza با عنوان "Computer Therapist" یاد میشه. جالب اینکه بدونید این برنامه برای اولین بار در دهه 60 میلادی نوشته شده و در اون زمان خیلی ها Eliza  رو با انسان واقعی اشتباه می گرفتند!!

نسخه اولیه ی این برنامه توسط شخصی بنام Michal Wallace  تحت جاوا نوشته شده ولی بعدها George Dunlop اون رو بهبود بخشیده.

در لینک زیر می تونید خودتون با Eliza صحبت کنید و مشاوره ی رایگان بگیرید!!!!

 

لینک صحبت با Eliza

 

نظرات 8 + ارسال نظر
فاطمه یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 18:44

سلام بچه ها.این نرم افزار رو کجا تهیه کردن؟
یه سوال دیگه شما هفته ی اول میاین دانشگاه؟

پریا دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 00:26

فاطمه جان پستو کاملتر کردم.
من که هستم بقیه رو نمیدونم

[ بدون نام ] دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 15:40

ولی خیلی تعطیله، چون من با یک سری سوال جواب ها می پیچونمش اونم گیر میکنه چرت و پرت جواب می ده :))

[ بدون نام ] دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 17:35

خب این هیچ intelligence ای نداره!!اگه به پیچوندن باشه که من تو رم میتونم بپیچونم چه برسه به این Eliza جون!!

مرتضی دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 20:00

سلام،
منم میام.

فاطمه دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 20:45

آره چندان هوشمند نیست.من هم امتحانش کردم.نگفتین کی درستش کرده؟

اصلا هوشمند نیست گفتم که فقط بر اساس کلیدواژه ها کار میکنه.
تو پست نوشتم کی برنامشو نوشته.پستو 2باره بخون

جنتی چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 15:12

سلام
من برای پروژه ام به یک نرم افزار تبدیل متن به فونم یا گفتار دارم
آیا میتوانید به من کمک کنید؟

با سلام
به این سایت سر بزنید: asr-gooyesh.com

محسن جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 00:05 http://never-theless.blogfa.com

جا داره اشاره کنم که اولش با جاوا نوشته نشده البته. (دهه‌ی شصت جاوا کجا بود!) بلکه بعدا با جاوا هم نوشته شده :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد