Computational Linguistics, Sharif University of Technology

زبان‌شناسی رایانشی دانشگاه صنعتی شریف

Computational Linguistics, Sharif University of Technology

زبان‌شناسی رایانشی دانشگاه صنعتی شریف

فراخوان پیشنهاد سامانهٔ نگارش فارسی معیار

۱۳۹۱/۳/۲۷ - فرهنگستان زبان و ادب فارسی 


با توجه به وظیفهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی در صیانت از خط و زبان فارسی و یکسان‌سازی واژگان علمی و نیز به دلیل اهمیت روزافزون کاربرد زبان فارسی در محیط‌های رایانه‌ای، گروه زبان و رایانهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی به‌منظور تحقق بند دوم از شرح وظایف خود، در صدد تهیهٔ نرم‌افزارهایی برای تسهیل به‌کارگیری خط و زبان فارسی در محیط‌های رایانه‌ای برآمده است.

فراخوان حاضر به‌منظور توسعهٔ یک پروژهٔ اصلی برای یکسان‌سازی و استانداردسازی متون فارسی، بر اساس رسم‌الخط مصوّب فرهنگستان و تعدادی زیرپروژه برای ساخت ابزارهای پایهٔ پردازش متون فارسی تهیه شده است. از کلیهٔ اشخاص حقیقی و حقوقی که در این زمینه محصول قابل ارائه‌ای دارند و یا می‌توانند در زمانی کوتاه چنین محصولی را تهیه نمایند، دعوت می‌شود تا با ارسال پیشنهاد خود در این فراخوان شرکت نمایند.

آخرین مهلت ارسال پیشنهادها پایان وقت اداری روز چهارشنبه، سوم تیرماه است. پیشنهادها باید تا قبل از این تاریخ از طریق پست به دفتر معاونت علمی و پژوهشی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به نشانی: تهران، بزرگراه حقانی (مسیر غرب به شرق)، بعد از ایستگاه مترو، مجموعهٔ فرهنگستان‌ها، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، معاونت علمی و پژوهشی، ارسال شوند. همچنین لازم است پیشنهاددهندگان با ارسال پیام‌نگار (ایمیل) به نشانی: langcomp @persianacademy.ir موضوع پیشنهاد (فقط عنوان) و تاریخ ارسال آن را اطلاع دهند. پیشنهادهایی که بعد از تاریخ فوق ارائه شوند بررسی نخواهند شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از کلیات و محتوای طرح مذکور، متن کامل فراخوان گروه زبان و رایانه را از نشانی زیر بارگیری نمایند:

http://www.persianacademy.ir/UserFiles/File/rayane.pdf


- - -

منبع: http://persianacademy.ir/fa/X270391.aspx

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد