Computational Linguistics, Sharif University of Technology

زبان‌شناسی رایانشی دانشگاه صنعتی شریف

Computational Linguistics, Sharif University of Technology

زبان‌شناسی رایانشی دانشگاه صنعتی شریف

فراخوان پیشنهاد سامانهٔ نگارش فارسی معیار

۱۳۹۱/۳/۲۷ - فرهنگستان زبان و ادب فارسی 


با توجه به وظیفهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی در صیانت از خط و زبان فارسی و یکسان‌سازی واژگان علمی و نیز به دلیل اهمیت روزافزون کاربرد زبان فارسی در محیط‌های رایانه‌ای، گروه زبان و رایانهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی به‌منظور تحقق بند دوم از شرح وظایف خود، در صدد تهیهٔ نرم‌افزارهایی برای تسهیل به‌کارگیری خط و زبان فارسی در محیط‌های رایانه‌ای برآمده است.

فراخوان حاضر به‌منظور توسعهٔ یک پروژهٔ اصلی برای یکسان‌سازی و استانداردسازی متون فارسی، بر اساس رسم‌الخط مصوّب فرهنگستان و تعدادی زیرپروژه برای ساخت ابزارهای پایهٔ پردازش متون فارسی تهیه شده است. از کلیهٔ اشخاص حقیقی و حقوقی که در این زمینه محصول قابل ارائه‌ای دارند و یا می‌توانند در زمانی کوتاه چنین محصولی را تهیه نمایند، دعوت می‌شود تا با ارسال پیشنهاد خود در این فراخوان شرکت نمایند.

آخرین مهلت ارسال پیشنهادها پایان وقت اداری روز چهارشنبه، سوم تیرماه است. پیشنهادها باید تا قبل از این تاریخ از طریق پست به دفتر معاونت علمی و پژوهشی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به نشانی: تهران، بزرگراه حقانی (مسیر غرب به شرق)، بعد از ایستگاه مترو، مجموعهٔ فرهنگستان‌ها، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، معاونت علمی و پژوهشی، ارسال شوند. همچنین لازم است پیشنهاددهندگان با ارسال پیام‌نگار (ایمیل) به نشانی: langcomp @persianacademy.ir موضوع پیشنهاد (فقط عنوان) و تاریخ ارسال آن را اطلاع دهند. پیشنهادهایی که بعد از تاریخ فوق ارائه شوند بررسی نخواهند شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از کلیات و محتوای طرح مذکور، متن کامل فراخوان گروه زبان و رایانه را از نشانی زیر بارگیری نمایند:

http://www.persianacademy.ir/UserFiles/File/rayane.pdf


- - -

منبع: http://persianacademy.ir/fa/X270391.aspx

ثبت‌نام هم‌اندیشی زبان‌شناسی رایانشی

دوستان عزیز

با توجه محدود بودن مهلت ثبت‌نام هم‌اندیشی زبان‌شناسی رایانشی، لطفا هرچه سریعتر نسبت به ثبت‌نام خوداقدام کنید. مهلت ثبت‌نام به هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد. برای اطلاع در خصوص برنامه و فهرست سخنرانی‌ها به لینک انجمن زبان‌شناسی ایران مراجعه کنید.

دومین هم‌اندیشی زبان‌شناسی رایانشی

دومین هم‌اندیشی زبان‌شناسی رایانشی  

 

دومین هم‌اندیشی زبان‌شناسی رایانشی در تاریخ 8تیرماه 1391 در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد. مهلت ثبت‌نام: ۱۶/۰۳/۱۳۹۱ تا ۳۱/۰۳/۱۳۹۱

 

 

اطلاعات بیشتر در سایت انجمن زبان‌شناسی ایران 

پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد زبان‌شناسی رایانشی مهر 91

مورد توجه داوطلبان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد زبان شناسی رایانشی

مورد توجه داوطلبان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد زبان شناسی رایانشی(Computational Linguistics) ورودی مهر 1391


به اطلاع داوطلبان پذیرش بدون آزمون در رشته زبان شناسی رایانشی می‌رساند برای پذیرش 2 نفر دانشجوی استعدادهای درخشان ظرفیت باقی است. داوطلبان با شرایط ذیل می‌توانند از یکی از طرق ذکر شده پرونده خود را حداکثر تا تاریخ 17/4/91 تکمیل نمایند.
الف – شرایط اختصاصی
1- گذراندن حداقل 100 واحد درسی تا پایان نیمسال ششم تحصیل در دوره کارشناسی با معدل حداقل 17.
2- دانشجویان رشته‌های ریاضی، علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق می‌توانند داوطلب شوند.
3- دانشجویان دوره کارشناسی ورودی 87 (ورودی 86 دورشته‌ای) از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیرکبیر، شیراز، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، علم و صنعت، تبریز، شهید بهشتی و خواجه نصیرالدین طوسی می-توانند داوطلب شوند.
ب – تکمیل پرونده
1- داوطلبانی که قبلاً پرونده درخواست خود را در اداره استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی شریف برای پذیرش در دیگر رشته‌ها تکمیل نموده، اما در رشته مورد نظر پذیرفته نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به این اداره، در محل ساختمان مدیریت کل آموزش دانشگاه، درخواست خود را برای این رشته اعلام کنند.
2- سایر داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این اداره تا تاریخ 17/4/91 پرونده درخواست خود را تکمیل نمایند.


منبع سایت دانشگاه صنعتی شریف